Till alla som läst konstnärliga utbildningar


tänk er ...
att lektionen börjar i tid
att all utrustning fungerar
att läraren tar närvaro, alltid!
att pauser är inplanerade och enligt schema
att föreläsaren har lång yrkeserfarenhet och hänvisar därtill
att föreläsaren är så bra att du inte ens bryr dig om att hon använder OH
att lektionen slutar på utsatt tid, alltid

Två dagar kulturjournalistik på Malmö Högskola och jag är frälst.
Därmed inte sagt att den ena utbildningen är bättre än den andra. 
Bara att de behöver lära av varandra.

Kommentarer
Postat av: The City

Åh, vad är det för konstnärlig utbildning du läser? Det låter hur intressant som helst, jag har alltid varit extremt fascinerad av konst och dess konstmänniskor. Berätta mer! :)

2009-09-06 @ 17:24:10
URL: http://thecity.blogg.se/
Postat av: Jag

Hej hej!

Jag har precis tagit min kandidatexamen i design på Växjö universitet. Min inriktning har varit grafisk form, textilformgivning och illustration. En super rolig utbildning men jag känner att jag vill bredda mig lite + att jag älskar att skriva så nu blir det lite kulturjournalistik, själv då? vem är du? =)

2009-09-06 @ 19:02:24
URL: http://justnumatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0