Tobab!

 




Antligen lite internet, dock utan vissa svenska bokstaver. Har i Kafountine i vastra Afrika ar allt super, varmt och gott, en massa harliga och hafftiga manniskor och en del god mat. Jag skriver en del da vi ater en himlans massa fisk som smakar ungefar samma...
Dagarna gar fort fast man knappt gor nogonting, allt ar lite manana manana har och ingen, absolut ingen har klocka. Oftast gor vi studiebesok eller badar pa dagen och sedan pa eftermiddagen har vi trum och danskurs vilket ar super kul. Det blir nog till att asa hem en trumma iallafall...
En del kvallar har vi gatt ut och dansat vilket ar sjukt hafftigt, har dansar verkligen alla och mitt i allt blir det dansuppvisning med trummor. Har spelas nastan enbart afrikansk musik eller reggea och da star alla och gungar som typ Nille nar han ar full. Aven intressant att alla dricker lask och ingen sprit pa nattklubben (nastan alla ar muslimer) men dom roker som fan, bade det ena och det andra.
Vi bor fint pa hotel Bendola precis vid havet, nastan inga spindlar och en massa faktiskt sota odlor. Jag och Sara har till och med dopt var husodla till Agathon. Tyvarr har internet inte kommit an sa man maste aka in till byn, men men.
I morgon borjar julkalendern och vi ska kolla Pelle Svanslos anda fram till jul! Langar efter er!

Tobab = vit manniska

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: mamma i Sverige

Å så gott att höra ifrån dig !!!! Längtar efter dej men du tycks ju ha det toppen. Allt är väl här Många kramar Mamma

2009-11-30 @ 15:18:24
Postat av: Vombsingarna

Hej stumpan! Vad skönt att få lite livstecken från dig :) Låter som att du har det riktigt bra. Var rädd om dig och hör gärna av dig. Kramar från storsyrran, Dan och mini

2009-11-30 @ 21:52:00
Postat av: En skånsk slyna

JA!!! va roligt att höra ifrån dig. Det låter som du har toppen. Njut av varje sekund, för här är det bara kalt och grått. Saknar dig massor och längtar tills juldagen då vi ses.

B säger ellå

Massa kram, H

2009-12-02 @ 19:57:02
Postat av: Nille

Hahahahaha! "Har spelas nastan enbart afrikansk musik eller reggea och da star alla och gungar som typ Nille nar han ar full." Jag älskar det! jag förstår precis hur du menar, och det låter som att jag skulle trivas där :)



Kan ju inte säga att jag inte är avis. Här regnar det småspik på tvären och bilarna har börjat halka runt friskt!



Simma lugnt!

2009-12-03 @ 15:59:39
URL: http://blogg.niclasandersson.se
Postat av: Lilla katt

mysiga matilda!

Jag saknar dig med...precis som alla andra som är kvar här hemma i Sverige. Jag känner att jag har dålig koll, när kommer du tillbaka till Sverige men kanske ännu viktigare till Växjö?



Jag kan inte annat än hålla med Nille, det vore att ljuga att säga att jag inte skulle vilja byta plats med dig. Växjö hade 6,5 soltimmar i november. Tror inte jag behöver fråga hur det är hos dig ;-)



Såg att du fick ha lite julbak innan du åkte själv började jag igår :D



Ta hand om dig, och hör gärna av dig när du får möjlighet till det. Kramar

2009-12-08 @ 08:41:49
Postat av: lovisa/polichinelle

nämen! hej! så skoj att hitta dig här, och så konstigt att afrika redan känns sjukt nostalgiskt! kram!

2010-04-29 @ 20:57:21
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0